Saturday 15 December 2012

SMALL steps for Sara = BIG joy for mama!

10 and half months


Today I have taken my first steps alone with no support!! My Mommy kept encouraging me and it happened! She seemed more excited than me, seeing her excitement I kept trying hard to please her and do it but eventually fell on my bum.. I liked more the part where I leave myself to fall into her arms!

Too bad my daddy isn't here to witness it but I am sure he will see a lot of videos of it and I will still show him many new moves when he comes!

Lately Mommy's been liking the word "NO".. I hear it A LOT! I think it's kind of a game, since everytime I go close to this white thing with the holes in the wall my Mommy goes "NO" and pulls me away from it.. I keep going back and we keep repeating the same game all over and over again in every room in my house...

I learnt a lot of new tricks which my Grandma Mimi teaches me everytime I go to visit and spend the day with her. I can now dance and go up and down the stairs! though it's a bit scary.. I can also sign milk with my hands which basically means that I want to drink from my bottle. I can also respond to the words "Ghani ya sara" and to  "Ya leeeill" where I put my hands to my ears and pretend to enjoy the music! :D :D
I can dance and move my hands to "twinkle twinkle", I try to sing along with Mommy but it doesn't come out right yet.

I have spent a lot of time with my cousins and Adam showed me how to draw, so I can hold a pencil and scribble on a paper - only my hand is still to weak to scribble down properly so I barely draw anything :(

Can't wait to practice more walking tomorrow!!




******************************************

10 i pół miesięcy

Dziś zabrałam swoje pierwsze kroki sama bez zadnego wsparcia! Moja mama mnie mocno dopingowała i stało się! Wydawała się bardziej podekscytowana niż ja, dlatego starałam się ją zadowolić i robić małe kroki, ale w końcu padałam na mója pupe … Bardziej mi sie podobało kiedy zostawiałam sie spaść w jej ramiona!

Szkoda że nie ma mojego taty żeby to widział ale jeszcze mu pokaże wiele nowych ruchów, kiedy przyjdzie!
Ostatnio Mamusia bardzo lubi słowo "NIE" .. Słyszę je aż za dużo! Myślę, że to taka gra, bo za każdym razem jak idę blisko tej białej rzeczy z otworami w ścianie moja mama mowi "NO" “NIE” “NIE WOLNO” i ciągnie mnie od niego .. Zas tam wracam i powtarzamy tę samą grę w kółko w każdym pokoju w moim domu ...

Nauczyłam się dużo nowych trików, od mojej babci Mimi .. uczy mnie za każdym razem kiedy idę na odwiedziny i spędzić dzień z nią. Teraz umiem tańczyć i iść w górę I w dół po schodach.. Umiem również pokazac znak na picie moimi rękoma “milk”, które w zasadzie oznacza, że chcę pić z mojej butelki. Mogę też odpowiedzieć na słowa "Ghani ya Sara" i "Ya leeeill", daję ręce na uszy i udawam ze slucham muzyki! :)

Umiem tańczyć i poruszać rękami do "Twinkle Twinkle", staram się śpiewać razem z mamą, ale jakos mi to jeszcze nie wychodzi..

Spędzam dużo czasu z moimi kuzynami a Adam pokazał mi jak rysować, więc umiem trzymać ołówek I probuje cos rysowac na papierze - tylko moja ręka jest nadal za słaba I nic mi nie wychodzi na tym papierze 

Nie umiem się doczekać jutra! Będę ćwiczyć więcej kroków!



No comments:

Post a Comment